Jak mne na začátku Nokia 5230 příjemně překvapila poměrem cena / výkon (za 4000,- telefon / 16GB přehrávač formátů mp3, aac a wma / navigace s držákem do auta), začínají po delším používání na povrch vystupovat nevýhody v oblasti výkonu.
Především je to Symbian a celkové řešení, které není připravené na komunikac přes dotykový displej. Není chvilky, kdy by vám telefon nedával najevo, že byl vytvořen pro ovládání joystickem, rollerem nebo klávesami.
Ačkoli pro některé funkce Nokia přidala dvě velká dotyková tlačítka na kraj obrazovky, vše ostatní známé již z Nokia N95 zůstalo v klasické podobě, takže např. profil měníte dotykem na titěrný nápis s indikací aktivního profilu, který navíc nevypadá a nechová se jako tlačítko. Jiná tlačítka pak vůbec nejsou vidět - např. správce připojení aktivujete dotykem do oblasti, kde NIC není! Nokia by udělala lépe, kdyby některé věci na displeji nechala zcela neaktivní (na dotyk nereagují) a skryla je do nějakého podmenu.
Rovněž psaní na klávesnici je dělané na dotyk malého ostrého předmětu, jímž poměrně nepřesné trsátko rozhodně není. Psát rychle prsty je zhola nemožné, neboť řešení klávesnice nalezlo jasnou převahu v množství tlačítek nad jejich praktičností. Místo systému shift a alt GR tak máte více kláves k dotyku, ale zato se do nich špatně trefuje.
O ergonomii aplikací nemluvě. Někde by člověk okamžitě čekal dialog na psaní (vyhledávání v seznamu), jinde by zase očekával, že se budou aplikace se stejnou funkcí chovat stejně (e-mail a SMS).
Také kalendář nekomunikuje s aktivní plochou - u striktně nebusiness telefonu to zní logicky, ale je to škoda, protože pak téměř neplní svou funkci při ukládání poznámek a úkolů, která byla u N95 nebo E72 velmi prakticky řešená.
Těžko můžu něco vytknout 2Mpix foťáku. Měl jsem Nokii s 5Mpix Carl Zeiss a fotila stejně. Zde bych tedy jen kvůli fotoaparátu vyšším modelům přednost nedával.
Celkově je dojem z telefonu pořád dobrý, vzhledem k nízké ceně, ale zdaleka ne tak dobrý jako z E72, která byla geniálně jednoduchá a funkční. Mnoho nešvarů jistě jde řešit instalací aplikací, pokud máte čas je hledat. Já ho nemám, proto se už intenzivně těším na svůj další telefon.
2010-10-31
2010-10-30
Ještě dodatek zleva
A když toho chodce vidíte na přímce "vy-hvězdička na kapotě" z pozice řidiče zleva, zpravidla už se ten chodec po té kapotě veze a vy si uvědomíte, že v noci by člověk neměl jezdit neodpočatý.
Co se mi líbilo na Mercedesu E?
Především ta hvězdička na kapotě. Majestátně si před vámi trčí a pokud si dáte níž sedadlo, funguje opravdu jako hledáček. Ve chvíli, kdy z pozice řidiče vidíte z prava přecházejícího chodce, stačilo by nezmáčknout brzdu nebo lehce trhnout volantem a už se veze po kapotě :-)
Jinak obecně dojem z první jízdy vypůjčeným autem v rámci pracovních povinností byl, že není nad letadla, vlaky a taxíky. Cestovat 200 km/h po německé Autobahn v luxusním autě, které si nejspíš nikdy nebudete moc koupit, sice na první vypadá hrozně cool, ale v reálu se nakonec jedná o pomalý posun Bochumí, Essenem a Düsseldorfem uprostřed dopravní špičky a nebo někdy v noci, když už vlaky nejezdí. Což je spíš velká únava, protože se taky musíte naučit ne zrovna intuitivní ovládání vozu za pochodu v noci a v oblasti, kde pořád prší. A těch 200km/h jedete kvůli zácpám a uzavírkám asi 15 sekund na každých 100 kilometrů.
Takže teď půjdu sednout do 15 let staré Astry a vyrazím na lov dlaždiček! Nejede sice "bez problémů" 200km/h, ale zato se sní na prázdné české dálnici dá udělat a udržet 170. Hej hou! :-)
Jinak obecně dojem z první jízdy vypůjčeným autem v rámci pracovních povinností byl, že není nad letadla, vlaky a taxíky. Cestovat 200 km/h po německé Autobahn v luxusním autě, které si nejspíš nikdy nebudete moc koupit, sice na první vypadá hrozně cool, ale v reálu se nakonec jedná o pomalý posun Bochumí, Essenem a Düsseldorfem uprostřed dopravní špičky a nebo někdy v noci, když už vlaky nejezdí. Což je spíš velká únava, protože se taky musíte naučit ne zrovna intuitivní ovládání vozu za pochodu v noci a v oblasti, kde pořád prší. A těch 200km/h jedete kvůli zácpám a uzavírkám asi 15 sekund na každých 100 kilometrů.
Takže teď půjdu sednout do 15 let staré Astry a vyrazím na lov dlaždiček! Nejede sice "bez problémů" 200km/h, ale zato se sní na prázdné české dálnici dá udělat a udržet 170. Hej hou! :-)
2010-10-23
2010-10-10
2010 - rok věrnosti
Rok 2010 by se zatím mohl snadno nazývat "rokem věrnosti". Jsem věrný svým aerolinkám, svému obchodu s nábytkem, svým druhým aerolinkám, své hotelové síti, své drogerii, své bagetérii, své baktérii, a teď už i své benzínové pumpě, a to jsem pouze sváteční jezdec. Jediný, kdo touhle nevěrou už puká zlostí i doslova, je moje peněženka. Kdože má do sebe všechnu tu věrnost v podobě barevných kartiček pojmout? Dokud jí kručelo v žaludku po penězích, všude to kypělo nevěrou, zato z peněženky nelezly nitě. Jakmile si však začala libovat s plným bříškem, šlo to rovnou do druhého extrému. K čemu? - ptá se.
Inu, jsou tu pak i věrnosti dietní, které nemohu než doporučit, neboť dozajista fungují! Člověk může být věrný staré dobré muzice, svojí dívce, starému autu po dědovi, svým starým přátelům, své rodné zemi a vísce, dobrému alkoholu a místům, kde prší míň než jinde a zaručeně se tam barví listí.
Inu, jsou tu pak i věrnosti dietní, které nemohu než doporučit, neboť dozajista fungují! Člověk může být věrný staré dobré muzice, svojí dívce, starému autu po dědovi, svým starým přátelům, své rodné zemi a vísce, dobrému alkoholu a místům, kde prší míň než jinde a zaručeně se tam barví listí.
2010-10-09
2010-10-01
Líným kocouřím životem
Někdy bych si hrozně přál žít líným kocouřím životem. V týdnu ze sebe vydat absolutně koncentrované maximum a o víkendech pak spát břichem a tlapkama pěkně nahoru, nabírat energii.
Zatím se mi, ale nějak tak daří jen to první.
Ale měl-li bych to brát opravdu kocouří optikou, což bych mile rád, měl bych spát 5 dnů v týdnu tlapkama nahoru a 2 dny o víkendu ze sebe vydat koncentrované maximum :)
Zatím se mi, ale nějak tak daří jen to první.
Ale měl-li bych to brát opravdu kocouří optikou, což bych mile rád, měl bych spát 5 dnů v týdnu tlapkama nahoru a 2 dny o víkendu ze sebe vydat koncentrované maximum :)