Proboha! Všichni železničáři a vláčkaři si zřejmě v mrzuté romantice a zarezlosti na Českých dráhách libují. Ať je všechno při starém! (Ať žije soudruh Lenin!) Anketu na nejmenovaných železničních stránkách, jejíž zadání znělo, zda by na trati mezi Pardubicemi preferovali soupravu taženou motorovým vozem 854 ČD (pro ilustraci foto přímo ze stránek zde) nebo soukromou jednotkou Desiro firmy Connex (třeba zde), v zemi, která volí socialisty, a kde si voliči myslí, že státní rozpočet sesílá pánbůh, samozřejmě vyhrála stará šunka Českých drah (i když zrekonstruovaná). Je v tom závist, zášť nebo nějaké osobní problémy? A co takhle si přestat hrát a vyrůst? :-(
Pro ty, kteří nevědí, jde o následující problém.
Nepochybně měl policejní zásah proti Czechteku chyby a v mnohém byl neadekvátní. Mám tu i přesto druhou část našeho kýčovitého příběhu. Vedle pana Hroudka, kterému minulý rok technaři poškodili zahrádku, bydlel ještě pan Vláďa. Po nemilé zkušenosti si už tento rok chtěla média i policie dát pozor. Jenže party se už znovu nekonala u pana Stanislava. A nikdo ani nevěděl, kde vlastně. Pan Hroudek si tedy nechal vrata opět otevřená, zahrada už mu díky nemalým výdajům znovu vykvetla. Pak policisté dostali echo, že se party začala na pozemku pana Vládi. Opět se hlučilo, podupalo, tančilo a drogovalo a opět to odnesl i pan Hroudek. Policisté ale příliš nevěděli, co vlastně dělat, a tak se jen postavili na ulici a hloupě koukali. Přijeli přecejen trochu pozdě a z pozemku pana Hroudka (i když měl stále otevřeno a na zahradě plno nechtěných technařů) trochu respekt. Hledali, komu mají megafonem říct, že se takové věci nedělají, protože jsou nezákonné, ale všichni jen ukazovali vztyčený prostředník (jako že jsou free) a plazili jazyky. A lidé na to koukali v televizi a zlobili se, jak to jen může projít. A tak se pan Hroudek i někteří jeho dobří sousedé dopálili a začali si stěžovat. Také televize se stále zlobila moc a moc, a tak se policisté červenali a museli říkat, že to bylo pod kontrolou. No a lidé to viděli v televizi a kradli a jezdili na červenou, protože policisté jsou hodní a nechají na sebe vztyčovat prostředníky a jen tak se očůratávat. Pan Hroudek měl zase smůlu, alespoň policjní ředitel však dostal doma vyhubováno a nesměl si odpoledne jít ven hrát s klukama.
Hmmm, proboha! Chce se mi zvolat po přečtení této úvahy, kde se cosi rozebírá na téma železnice ... Ne, opravdu nejsem zastánce minulých dob a jejich pořádků, nicméně jsme již takřka generaci po změně režimu, tak by stálo za zamyšlení dívat na věc spíše odborně, než politicky ... Opravdu vítám konkurenci na ČD, opravdu vítám kvalitní vozidla, nicméně myslím si, že kvalita má jiná kritéria, jak politickou orientaci zemi původu, či provozovatele ... A co takhle přestat si hrát a vyrůst?
OdpovědětVymazatDívejme se na to z pohledu obyčejného cestujícího. Jen těžko by šlo obhájit ČD. Když si sedám do jejich vlaku, nesedám si pouze do motorového vozu určitého výrobního čísla. A pak, vozový park na české železnici je třeba obnovit, proč by to tedy nemohli udělat soukromníci?
OdpovědětVymazatOna ta problematika je složitější. Sám jsem hlasoval pro 854, protože Desiro považuji při jeho vybavení spíše za vozdilo pro regionální osobní vlaky než pro rychlíky. A nejde mi přitom vůbec o jeho cenu. Myslím, že vozdily jako Desiro bychom měli modernizovat park spíše na lokálkách (je to taková motorová tramvaj), na rychlík mi přijde vhodnější něco jako 854 (může jít i o nové vozidlo). Ale je to jen můj názor.
OdpovědětVymazatS pozdravem
František Nyklíček
Na tom už něco je - to je logický argument. Ještě pořád si ale jako cestující myslím, že s Desirem přijde také jiný pohled na cestujícího a na ziskovost provozu (tj. jiná kultura).
OdpovědětVymazat