2007-12-20

Fejeton?

Jak tak pozoruji výrobce kol a cyklokomponent, přestává mi vadit morální zastarávání. Vždyť když se to tak vezme, nová generace produktu se s velkým humbukem spouští, aby se pak mohla v příští generaci vráti se všemi chybami ta stará. Některé firmy přicházejí s novými lehčími a možná také lepšími rámy, to ano, ale za jakou cenu? Když si člověk "musí" koupit karbon, je to přínos? Většinou jde však pouze o marketing. Třeba když si přečtete popis jakéhokoli kola od Specialized, spočtěte schválně kolikrát bylo použito slovo "nový" nebo "přepracovaný". A pak si srvonejte s modelem z minulého roku. Bez rozdílu? Kliky, přehazovačka? Možná. Ale třeba zrovna přepracované kliky Shimano XT váží víc než ty nepřepracované a vytváří tak velký prostor pro uvedení nových odlehčených klik za 2 roky... a přehazovačka? Je o 10 gramů lehčí a má nový design. To u kola, které váží 14 kilo, opravdu zboří svět a rozhodně to stojí za to, aby si zákazník tučně připlatil.

Žádné komentáře:

Okomentovat