2020-10-10

Mezi námi

Kupuji poměrně hodně drobností přes e-shopy, a zároveň často second hand prodávám, aby nás krámy nezavalily. I proto jsem byl náruživým uživatelem aplikace Pošta on-line a Zákaznické karty České pošty.

Zaujala mne nicméně Zásilkovna se svou službou Mezi námi a od té doby ji příjemcům tlačím horem dolem.

V čem spočívá rozdíl?

Je to možnost podat a přijmout zásilku celkem kdekoli, ale každopádně blíže, než je Pošta. 

Pak je to cena. Pošta se i po všech slevách a elektronickém podání zřídka dostane níže než 100 Kč. Zásilkovna je okolo 70 Kč.

Podání. Máte uzasně jednoduchou appku, kde nastavíte vše včetně dobírky, umí i nějaké zahraničí - posílal jsem dobírku na Slovensko - a pak jen zaplatíte kartou. A pak s kódem jdete na výdejní místo (což je typický nějaký obchod v okolí), kód nadiktujete personálu, dáte jim balík, a je to. Proti tomu Pošta stále řeší dobírku papírováním, přepisováním do MS DOS programu, pobočky neví, jak zacházet s mobilní aplikací, zadávání digitálních údajů trvá, protože čtečky nečtou z displeje mobilu, a ještě jsou na vás kvůli tomu hnusní.

Vedle toho balíky v ecommerce často bývají Poštou dražší, protože e-shopy nemají vyjednané dobré ceny, zatímco Zásilkovna je levnější.

Pošta v tomto segmentu prostě zaspala a není důvod ji používat, když nemusíte.

Je potřeba ale na obhajobu říct, že Pošta dopraví cokoli a kamkoli, umí do vlastních rukou apod., zatímco Zásilkovna vyzobává jen bezproblémové služby. Ale i tak - ty používám v 90% případů. Také musíte mít pobočku za rohem jako já, což na venkově neplatí.

Co s tím? I vy to můžete napravit. Stačí Poštu nepoužívat, když to lze, a ona si uvědomí, že zaostává, a za 10 let se přizpůsobí.

Žádné komentáře:

Okomentovat