2008-02-21

Prahu má protkat hustá síť Metrobusů - hustě!!!

A já vám poradím, co si o tom máte myslet! Metrobusy mají být běžné kloubové autobusy, které na místě nekterých pateřních linek (174,139,253,136,177,119), mají dostat rozšířené upřednostnění, jednotné označení (linky "M") a to i v orientačních mapách, kde jiné autobusy nejsou, a jednotné intervaly. Upřednostění má spočívat v dálkově stavitelných semaforech, možnosti jízdy po kolejích (prozatím se uvažuje jen o tramvajových) a vlastní pruhy oddělěné od aut.


Jedno já mi říká: fajn, to už tady ale mělo být dávno. Proč kolem toho dělají takové šaškárny když jinde ve světě (i na východ od nás) to používají bez speciálního označení. Je přece logické, že veřejná hromadná doprava má přenost před individuální.


Druhé já mi říká: není to tak! Dopravní podnik se chová správně, je to marketingově chytrý krok. Ve změti nepřehledných autobusů pár linek zabalí me jinak a lépe a nalezneme pro ně tak více zákazníků. Navíc zřejmě k určitému nevelkému zrchlení opravdu dojde (i když s rezervou - auotbus se tak jako tak musí proplést ze stanice do pruhu z pruhu do odbočovacího pruhu a obecně nemá takový respekt řidičů, protože mu vepředu netrčí ďáblův trojzubec, známý z tramvají. Především to ale přinese povědomí veřejnosti o tom, že je tu víc dopravních směrů než jen tramvaje a tři linky Metra. To samé udělaly nedávno České dráhy se svými commuter trains (stálo to pár mapek a nálepek ve stanicích).


Podtrženo shrnuto: Je to velmi dobrý tah pro orientaci i nalákání cestujících, měl a mohl už však být uskutečněn DALEKO dříve. A kdyže se na ten humbuk máme těšit? ďajně s otevřením Metra C do Letňan...

Žádné komentáře:

Okomentovat