2006-05-11

Milanovi

Byl vznesen dotaz, zda stále čtu a píšu poezii. Ani jedno. Čtu vůbec žalostně málo, ale psát zase budu, jen jak na mne přijde "psavá". Cítím to totiž jako svou vnitřní potřebu - trochu jako psík, který musí všude nechávat loužičky.


I tak musím podotknout, že je těžké donutit se v téhle rovině vůbec jen přemýšlet a dostat se pak do té chvějivé nálady, kdy člověk má ten pocit, že slova k sobě jaksi patří, kdy se v hlavě rodí pohádkové řetězce vět. Nejspíš jsem poslední dinosaur - spisatel, alespoň z naší gymnaziální třídy, který ještě nevyhynul, ač k tomu nemá daleko. Blízko k vyhynutí mám asi proto, že jsem byl hloupý a nikdy jsem to s poezií nechtěl nebo neměl trpělivost táhnout moc dál, než na stránky občasníku, který mi (tehdy) přišel a zakonzervovaný v tehdejší podobě stále přijde tuze překrásný.


Je pravda, že ta chvějivá nálada se možná ztrácí v temných mracích, které se mi ženou nad hlavou, když se v mrholení ženu na kole rychlostí zvuku po pláních daleko od vší civilizace. Nevylučuji, že můj povinný umělecký pčík jsou tu a tam webové stránky. Připouštím ale i jiné možnosti. Pojďme sakra na to (třeba) pivo...!

4 komentáře:

McMilan řekl(a)...

Zas tolik si nefoukej, dinosaure. Nebyl si ve tride zdaleka jedinej, kdo psal pismenka na papir s umeleckymi zamery.
Krom toho jsem nerekl, ze nepisu. Jen uz to nedavam nikomu cist (coz vyjde ve vysledku nastejno). Asi jsem ztratil exhibicionisticke sklony.
A taky je fakt, ze ty pises beletrii i sem na blog. Ty sileny slovni formulace a obraty me nekdy dohani az ... k usmevu. =)
Pivo bude!

Mike řekl(a)...

Ehm, nebyl jsi a nejsi a nebudeš jediný, kdo něco píše, Láďo. ;-)

Ladislav řekl(a)...

Ani netvrdím, že jsem BYL jediný, kdo psal :-/ (!)

McMilan řekl(a)...

Ok, ale tvrdíš, že UŽ jsi jediný, kdo píše. Trochu špatně jsem to formuloval... Každopádně to taky není pravda.