2009-02-24

Dva zásadní důvody, proč je Lisabonská smlouva špatná

Jsem jednoznačně proti Lisabonské smlouvě. Nepřináší nic dobrého. Naopak: pomáhá odesílat do Bruselu pravomoce, které tam nemají vůbec co dělat. Moje vize EU a demokracie již nějakou dobu vypadá jinak:


- potřebujeme nadstát? Nikoli. Evropská unie (podle mne) vznikla jako spolek, který měl působit mírotvorně hospodářskou integrací. Tím však nechci říct, že by výsledkem měla být "společná hospodářská politika". Evropská unie by měla podporovat mezinárodní obchod ve všech směrech, ale spíše bouráním bariér, demokraticky.


- je EU demokracie? Podle mne není. Demokracie znamená, že když se ČR chce integrovat ekonomicky a ne ekologicky ani sociálně, může říct Lisabonu zcela bez skrupulí "ne". V pravé demokracii se pak vymyslí nový, měkčí Lisabon a znovu se hlasuje. Opět třeba neprojde, a tak je potřeba vymyslet nějaký, který obsahuje pouze několik málo rozumných opatření v oblastech, které se nedotýkají ničího národního ega. Takový Lisabon pak může být snadno (=bez nátlaku!)přijat. Nesouhlas pak není kverulantství, ale cesta poskytnutí feedbacku.


Mrzí mne tedy, že mi je naším parlamentem vnucena smlouva, která obsahuje plno zbytečností a nadstaveb k tomu, co je užitečné. Doufám pevně v irské ne. Kde je psáno, že další integrace přináší něco dobrého mimo integraci samotnou?

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Trochu mi to připomíná jeden Ládíkův citát z maturitních otázek z češtiny: "Karel Čapek - "Proč nejsem komunistou?" - protoře nejsem vykloktaná makovice..."
Čapek vykloktaná makovice nebyl, ale stejně se komunistů našlo dost. A stejně tak tady, ačkoliv je dost lidem jasné, že Lisabonská smlouva je cesta do pekel, tak spousta vykloktaných makovic je pro...

McMilan

Ladislav řekl(a)...

A to měl Čapek zcela jiný "přítlak" než Ladik Beneš...