Alois Nebel je filmový highlight roku. Je lepší než naznačuje poměrně akční a hloupý trailer, protože ve skutečnosti víc resonuje s The Man from London. Obojí dobře postavené, a dobře zahrané... tedy dobře nezahrané, "zakrobotované". Narozdíl od Muže z Londýna je ale Alois Nebel ryze český, se všemi háčky a kličkami, co to přináší. Tedy... spíše ryze sudetský. Kdo by neměl rád nízké, ale pochmurné české hory, třeba Jeseníky, se svou neméně nízkou, pochmurnou historií. Kdo by neměl radost z odsunu Němců, ke kterému se tu nejspíš z finančních důvodů čelem postavíme za nějakých 20 let (nic proti). Zatím zahaleno "mlhou".
Kromě comicsu Alois Nebel, který kolem filmu stojí znovu za přečtení, jsem ve filmu jsem objevil plno hezkých písniček a interpretů, které lze zakoupit třeba na čerstvě zprovozněných českých iTunes. Jedná se především o deutsch znějící ryze českých Priessnitz a projekt Umakart. Nahráli víc než pěkné písničky "Půlnoční" s Václavem Neckářem působícím trochu jako Johnny Cash na When the Man Comes Around, s Marií Rottrovou, ale hlavně "titulkovou" písničku Mimosezóna. Zajímavé srovnání nabízí také poměrně sušší originál písničky od Umakartu "Půlnoční" bez Neckáře.
Pokud vás tahle poetika zaujala, nepřehlédněte jména Rudiš a Jaromír 99, U-Bahn, Nebe pod Berlínem a spol. Google vám už napoví...
Žádné komentáře:
Okomentovat