2018-08-08

Revolut

Nedalo mi to a zřídil jsem si Revolut. Wow.  Dojem první: Bylo to tak rychlé, intuitivní a jednoduché.

No a zatímco se v bance zkoušíme v české legislativě Revolut zkopírovat, aby to stejně hezky fungovalo, uniká nám, že kouzlo téhle appky jsou měnové konverze a nadnárodnost.

Revolut není o cool brandu. Možná naopak!

Banking je totiž obchod s důvěrou. Lidé podle našich průzkumů velkým bankám stále věří více než malým bankám, více než těm mezinárodním, a více než fintechům.

Nebylo by tedy složité udělat kopii Revolutu. Jen bychom přišli o výnosy z měnových konverzí. Schválit takový krok lze až když žádné výnosy nejsou. Banky jsou v pasti. Musí nejdřív konkurenci nechat trh měnových konverzí zničit, a až pak mohou snížit cenu.

Dojem druhý: Banky nás odírají na FX, protože jinak nemohou - Revolut je pošle do pekla.

Ale teď vážně: Revolut jsem si po určitém vzájemném nepochopení dobil na rozumnou částku, abych mohl šetřit na dovolené - vybrat z bankomatu a platit kartou. Dojem třetí: dobíjet něco, abych tím mohl platit, je opruz!

Platba kartou i výběr z bankomatu byly v Rakousku zamítnuty - bez vysvětlení. O pár hodin později systém vyhodnotil můj účet a kartu jako zablokované. Zkusil jsem tedy odblokovací mechanismus. Ten nefungoval. Aplikace nejdřív ukazovala divné věci, a pak spadla. Dojem čtvrtý: finance, na které se (ne)můžete spolehnout.

Zkusil jsem kontaktovat chatbota, abych problém vyřešil. Ten řekl, že můj dotaz je moc složitý a ať potvrdím, že může kontaktovat lidského pracovníka. Potvrdil jsem. Chatbot mi řekl, že lidé jsou moc busy, a že mne kontaktují až další den. Dojem pátý: Kvalitní zákaznický servis vše okamžitě napraví.

No a ještě o pár hodin později mi appka pošle notifikaci, že "sorry jako", ale účet a kartu mi odblokovali, a mohu platit. Prima. Já už ale vše utratil přes starou zkostnatělou banku. A že mi prý pro radost odmykají kryptoměny. Dojem šestý: V obchodě v zahraničí nezaplatíte, ale nevadí - vyděláte  miliony v kryptoměnách a platit už budete jen cash na stůl.

Shrnuto a podtrženo: Revolut má krásné, opravdu krásné rozhraní, a banky se mohou jít s tím svým bodnout a nebo raději konečně inspirovat. Ale Revolut má porodní bolesti, které jasně ukazují, že to není moderní banka, ale spíše fintechový dobytčák, který vám poslouží jako doplněk k vašemu bankovnímu účtu, který máte skoro všude zadarmo.

Žádné komentáře: