2021-01-22

Kradu kradeš krademe?

Rozsudek nad Ulož.to mne vlastně nepřekvapuje a nedivil bych se, kdyby ještě přituhlo. Pirátství v Čechách má opravdu přehnaně volnou ruku.

Na druhou stranu, skuteční majitele práv nám aktivně vytváří motivaci krást. Moje strategie už léta je za obsah platit, kdykoli to jen jde, protože filmů vidím tak málo, že mne to finančně nepoloží. Je ale mnoho filmů, které legálně stáhnout nebo streamovat nejdou. A díky, DVD si za 400 Kč opravdu objednávat nebudu.

Nová motivace roste i v podobě všudepřítomných subscriptions. Když se filmový trh rozdělí mezi několik hráčů a každý bude chtít měsíčně pár set korun za přístup k části trhu, kterou ty ostatní nemají, odmítám pošle takových pravidel hrát. Nebudu platit tisíc korun, abych se jednou za měsíc podíval na film. To jsem pak na Uloz.to jako ryba ve vodě.

Naproti tomu jsem spokojený u hudby. Už dlouho jsem nemusel nic ukrást, protože vše šlo už léta legálně za rozumnou cenu stáhnout nebo streamovat s pomocí jednoho předplatného a sem tam jednorázového nákupu. Krásný příklad, jak zastavit pirátství.

Žádné komentáře: