2005-06-15

Trable na déjedničce

Update: Nová tramvaj pro Prahu s designem od Porsche se konečně trochu vybarvila, naleznete je na této stránce (rolujte až dolů). 8 kusů této tramvaje by měla Škoda dodat také do Wroclavi. Nepříjemný je fakt, že se jedná o zcela nové vozidlo, než byla slibovaná Vektra, která už jezdí v Plzni, takže musí proběhnout nová homolagce, veškeré zkoušky... a než se s ní svezem, všichni už dávno budeme mrtví :)


Divím se, kolik univerzálních viníků a kolik spolupůsobitelů tenhle problém zvaný D1 má. Důvodů je ale tolik, že se jen těžko ukazuje na toho správného ďáblíka. V dnešní MF DNES za to mohou pro změnu občanské iniciativy a ministři dopravy. Obojí je součást pravdy, ale je to jen další šťavnaté generování řádků, které nic nevyřeší. Problém, který může vyřešit Ministerstvo dopravy to sice je, ale protože vzhledem k financím (což je pochopitelné a tolerovatelné) hnedtak vyřešen nebude (nebýt občanských iniciativ by stejně nic tak low-priority, jako je R35, dosud neexistovalo), bylo by dobré začít u sebe.


Schválně: jezdíte vždycky "povolených" 145kmh, i když na to NEjsou podmínky? Dost pravděpodobně ano. Ona je totiž naše nejvyšší povolená rychlost v některých případech dost vysoká, nemluvě o zimních měsících v oblastech Vysočiny. Musím se přiznat, že já osobně mám občas potíže se krotit (zatím se nic nestalo, tak co by taky!) - a to jsem nejméně tak špatný řidič jako je většina z nás. Nabízím vám řešení: nekafrejte a berte si příklad z konformních Rakušanů, jezděte opatrně, přepravujte se a nezávoďte.


Mrzí mne jen, že mi asi málokdo dá zapravdu. Ve chvíli, kdy se můj národ (včetně mne) naučí jezdit rozumně, bude už také existovat dostatečná síť dálnic a mýtné pro kamiony a všichni si řeknou: No jo, tehdá pro nás stát prostě málo dělal! Beránku otřes se.

Žádné komentáře: