2006-12-13

Marketing zabil Ježíška

Skupina producentů reklamy se rozhodla blokovat nosiče se Santa Clausem. Ten totiž podle nich svou nenásilnou vizuální přitažlivostí zabíjí Ježíška. Omezením jeho výskytu na reklamních nosičích by se měla zastavit jeho samovolná propagace. Dobré - zní to jako protekcionismus pro Ježíška. Ale víme, že protekcionismus až na výjimky přinesl spíše rozklad svého chráněnce - v tomto případě našeho Ježíška. Nepotřeboval by náhodou ten kluk raději nějaký marketingově přijatelný vzhled namísto rigidních kvót?

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Nemůžu si pomoct, mě to celé připadá jako kravina.
Zásadní problém je, že "ježíšek", aspoň ten, který nosí dárky, nikdy neměl fyzickou podobu. Ježíš(ek) naproti tomu podobu má, ale dárky (podle některých) nedává, ačkoli v koledách se objevuje "on rozdával štědrovničky, jabka, hrušky i trojníčky". Tak to je jedna věc.
Tou druhou je fakt, že v celé historii naší civilizace bylo úplně běžné, že noví vládci vyváželi své bohy a podrobení národové si je vzali a poupravili k obrazu svému. Tudíž nechápu, proč s tímto vědomím nejsme schopní vzít toho bachratého muže v červeném za svého, nazvat ho Ježíškem, přidat se k ostatním porobeným národům, které operují s tím, že je to ten samý chlapík, jen má zkrátka mnoho jmen, a neslavíme v klidu dál Vánoce.
Což mi připomíná, hádat se o Ježíš(ka) ve spojení s Vánoci je vlastně pitomost, když všichni tušíme, že vlastně slavíme zimní slunovrat, na který bylo velejemně naroubováno narození jednoho židovského rabína;)