2008-02-21

Stavba kola Fuji Diamond Rosso

Diavollo Rosso

Update 9.6.: Oproti očekávání je rám poměrně torzně tuhý v záběru (zřejmě díky uchycení tlumiče pod sedlovou trubkou nevzniká taková páka jako u jiných bajků s nezávislým zavěšením). Zároveň odpružení i s tak krátkým tlumičem Fox RP23 pracuje nečekaně citlivě, pouze na konci je trošku tvrdší. Měl jsem možnost srovnat s modelem Diamond RC (2005) s originálním X-Fusion tlumičem o délce 139mm. Narozdíl od něj Diamond Rosso se 152mm vůbec nehoupe od šlapání a to stačí zapnout první úroveň ProPedalu. Je to však vykoupeno menší citlivostí při vyšším stlačení ke konci zdvihu. Také váha není nakonec nic moc. Může za to především tíha Conti Explorer pneumatik na drátěné patce a úplně základních kol, která jsou určena na přežití, než si ušetřím na nová. Ani pak nebude bajk nikterak lehký - bude spíše, řekněme, přijatelně těžký. Pochybuji tedy trochu, zda bych rám Fuji Diamond koupil znovu. Původně zvažovaný Canyon je sice maximálně fádní, ale poměr funkce/cena je lepší. Přesto nelituji, moje kolo je krásné a splnil jsem si sen!


Více fotek hotového kola je na bike-foru zde.


Update 5.3.: Hotovo! Selle Italia SLK na sedlovce, nový tlumič usazen a nafoukán na příslušný tlak jezdce s batohem, přepákování zadní stavby a osičky tlumiče namazány vazelínou... 152mm tlumič zadní stavbu ještě o něco málo zvednul, ale v 80mm zdířce by změna měla být snesitelná - neliší se moc od posezu při 139mm tlumiči v 110mm zdířce. Hlavně však není potřeba držet v tlumiči tlak 280psi pro poměrně velký sag, ale zcela stačí 170psi pro tvrdší nastavení. Teď už lze bezstarostně vyjet, jakmile počasí dopřeje - můj minimalistický full, novotou se blýskající Diamant, je nejméně na rok hotov!


Update 3.3.: Problém. Tlumič 139mm je při mé váze s tlakem na doraz. Budu tedy muset udělat záměnu za 152mm model, naštěstí bez dodatečných nákladů. Zároveň zítra přijde poštou krásné sedlo Selle Italia SLK.


Update 1.3.: Včera na poslední chvíli přišla i sedlovka a už to vypadalo, že se nové kolo pojede tréning na Posázavskou 50, leč se sedlovkou přišly i deště, které mé ambice zchladily proudy studené vody. Nicméně bajk je od včerejška hotový a zbývá jen doladit pružení - což udělám teď. Zvláště zajímavé bylo srovnat oba Diamondy různého stáří. Například starý Lite 3 má těžiště dole uprostřed, zatímco nováček ho má trochu výše a až za sedlem. A další, ale jinak jsou kola vizuálně velmi příbuzná. Lite 3 půjde na servis a pak se odebéře na čas do Sázavy, kde se bude snažit stačit Sheep-Masterovi...


Beneš & Beneš / Diamond & Diamond

Update 28.2.: Tak díky pánům z Trinnity! Tlumič sedí v rámu, i když s lehce nepřístupným ovládáním a zbývá už jen dodat sedlovku 400mm :) Včera se řezala vidle (díky tátovi, já ani nepoznám pilku na železo), vytloukal ježek a finálně jsem se na novém bajku poprvé zranil: Řízl mne kotouč při seřizování polohy třmenu. To bylo krve a radosti! Když sedlovka dorazí, pojede novinka v neděli trénovat na Posázavskou padesátku!


Update 24.2.: Kolo jsem skompletoval tak, aby se dalo dovézt do servisu. Za zmínku stojí originální provázkové odpružení značky coffield classics :-) V Trinnity na Vyšehradě potvrdili vstřícnost a ochotu jednat o výměně tlumiče, případně jeho úpravě, takže nic není ztraceno - z hlediska financí.


Dílna

Prakticky celý den padnul na přestavbu Fuji Outland Comp na Fuji Diamond Red a ta zdaleka ještě není hotová. Vidlice Manitou Black šla do prodeje a nahradil ji Recon Solo Air s vyšším zdvihem, rizery nahradila rovná řídítka, V-brake prozatím nahradily starší kotouče Hayes Nine, což si vyžádalo rovněž výměnu kol, kombo řazení se muselo prohodit za oddělené brzdové páky a řadicí páčky...


Ani byste netušili, kolikrát se musí při stavbě horského kola použít kladivo, svěrák a podobné poměrně hrubě působící nástroje, kolik věcí si musí obrousit, přeštípnout nebo vytlouct.


Nakonec všeho přišla studená sprška. Tlumič Fox RP23 nepasuje do rámu, protože ventilek ční do místa uchycení tlumiče (s tím jsem počítal, ale opak předpokládaného vyšel najevo až po nasazení tlumiče). Řešení v nedohlednu... Výsledkem mé snahy je tedy fakt, že kolo stále stojí na špalkách, místo aby se přiblížilo vytouženému cíli.


Naštěstí je doma věrný back-up, takže o víkendu mne návštěva Pigiho nemine.

Žádné komentáře: