2008-11-06

Z novin

Costa Coffee a kvalita po česku. Do Čech přichází další fancy fast food kavárna. Nejsem jejich zarytý odpůrce, ale taky nemám důvod je navštěvovat. To, co je činí atraktivními v zahraničí, je relativně normálně drahá káva, sympatický interiér a obsluha a vysoká kvalita, takže fast-foodové řešení je pouze způsob platby a někdy obsluhy. V Čechách jsem však zatím doposud dostal vždy jen špatné espresso a frappe za 100kč mít nemusím. Raději si zaskočím tam, kde mne (s nadsázkou) znají jménem, kde nesedím v chodbě a kde mají kávu opravdu dobrou. Globalizace není nutnost daná módou, je to volba.


Mezinárodní obchod. Dle HN málo krytá rizika, přilíšná závislost na jediném regionu a orientace na dva obory. Rizika, co se na VŠE učí už roky. Ale kdo tomu přikáže: "Diverzifikuj se!" - KSČM nebo milionové pobídky? Radši ne... :)

Žádné komentáře: