2007-03-15

Reklama na HVB v rádiu

Reklama na HVB mi v jednom přesně vystihuje naší školu (VŠE), jmenovitě fakultu Podnikohospodářskou. Poté, co se v úvodu zeptají "profesora", jak řešit byznys, začne odpovídat: "Nejdříve je třeba zvolit si navigaci. Navigaci definujeme jako zařízení nebo způsob, kterým určíme svou polohu..." atd. atd. atd. K jádru věci se pravděpdoobně dostane až příští přednášku a to ještě bude těžké postřehnout.


Je to úsměvné. Někdy mi totiž připadá, že v předmětech typu management nemají co učit. Naproti tomu na naší fakultě, Mezinárodních vztahů, existují i předměty, kde předpokládají základní znalost a hupnou rovnou na věc.


Ideálně bych si to představoval tak, že ke každé kapitole by byla příprava pojmů na internetu. A to jen těch opravdu nejdůležitějších, protože kdo neví, co je navigace, si může... Nerad pak vzpomínám, jak jsem byl kdysi dávno při zkoušce dotázán na jednoduchý pojem "kontrola", což by mne ani ve snu nenapadlo. Kontrolu bych dokázal i učeným jazykem definovat klidně třeba o půlnoci za dvě sekundy. Jenže mne nenapadlo, že po mně chtějí takovou pitomost, a tak jsem zabředal a zabředal a profesor Fotr rudl a rudl :-) ...a nejvíc se naštval a dal mi pouze dobře, když jsem mu řekl, že jsem netušil, že po mně chtěl takovou banálnost - pro něj vrchol zkoumání, že?


OK. Jsem moc chytrý. Ono se to na blog snadno píše...

Žádné komentáře: