BMW X6 je kombinace sportovního kupé a SUV. A automobilistické časopisy jsou nadšené. Má ale takové auto smysl? Jako lifestyle produkt zcela jistě. Jako vozidlo, do kterého uklidíte kola nebo gauč, už těžko. Vezmeme-li, že třeba X5 už byl dostatečný kompromis mezi sportovním (S) a terénním (U) vozidlem (V), ztrácí X6 smysl. X5 přineslo z "S" tvrdý a relativně přesný podvozek, lepší ovladatelnost, menší velikost oproti off-roadům a aerodynamičtější design. Z "U" pak právě krabicovitý výzor, který ovšem prakticky zvětšoval vnitřní prostor, náhon na 4 kola (ač bez uzávěrky mezinápravového diferenciálu), zvýšený pojezd a nemnoho dalších drobností. Co zůstalo v X6 z "U" praktického? V místě nákladového prostoru je vozidlo uříznuté, zůstává tedy náhon na 4 kola a trošku vyšší prostor pro cestující, který ale v limuzíně řady 5 také nebyl až tak špatný, nemluvě o tom, že téměř jakákoli limuzína už se dá koupit s náhonem na všechna kola a další praktickou výbavou. Přibylo nějaké "S"? Pokud ano, tak jedině na úkor komfortu nebo zásluhou elektroniky, která bude stejně brzy nasazena i do jiných modelů. Ani karoserie X6 totiž nakonec není nikterak "sportovní". Bude tedy spíše záležet na tom, zda se X6 líbí nebo ne. A proč si ji potom nepořídit?
Žádné komentáře:
Okomentovat