2012-06-12

ad Macbooky

Consumer voice...

S tím se i dost divím některým názorům - např. HN tvrdí, že MacBook Air nemá co nabídnout oproti jiným ultrabookům nebo že novinka MacBook Pro je drahá. U Maců jde o uživatelskou zkušenost, což je úplně ta základní a nejpodstatnější skutečnost, za kterou se platí. Nemá cenu srovnávat papírově lepší Asus s Macem a tvrdit, že Mac je horší kvůli ceně a papírově horším parametrům. Většina windowsových notebooků je postavena tak, aby zařízení z pestrobarevných komponent drželo v šasi pohromadě a třeba v autobusu se vám nevysypalo ven, a aby jakž takž pohromadě fungovalo, a aby se tahle krabička zvaná "počítač" dala prodat na trhu. Nic víc. Nikdo evidentně necílí na to, aby to fungovalo DOBŘE nebo uživateli přineslo užitek nebo alespoň pocit užitku. Dám oblíbený příklad z automobilové branže: Je to jako srovnávat nadupaný supersportovní Nissan s Porsche. Proč myslíte, že si 99% řidičů vybere Porsche? (Protože Porsche je od základu specialista na sportovní náčiní, dělá ho s láskou a dobře, a jeho cílem není někoho překonávat, ale dávat uživateli pocit, že vlastnit Porsche je absolutně báječné, pokud zrovna nepotřebuje přepravovat gauč na chalupu). Jak by asi vypadalo Porsche, kdyby někdo vzal ty nejlepší komponenty, postavil co nejsilnější motor a smontoval to dohromady v maximálně supersportovním šasi? Byl by z něj "supersportovní Nissan". Díky, ale já bych raději levnější Porsche.

Proto na tento článek v HN palec dolů. Příznivcem iVěcí nejsem, ale v jednom z hlavních českých periodik bych tak od reality odtržené názory nečekal.

Žádné komentáře: