Moje oblíbená hračka už zase stojí před domem, kapičky stékají po zcela nové skládací střeše a celý vůz září, jako kdyby včera vyjel z továrny, ačkoli má na krku více jak 16 let. Teroticky bych měl být velmi spokojený, ale při každém pohledu na tu "věc", ve mně zůstávají rozporuplné pocity.
Na začátku toho všeho byla touha vyzkoušet si, jaké to je toulat se s větrem ve vlasech v kabrioletu, nebo jinak také vlastnit nepraktické auto "pro radost" - auto, které dělá z přemísťování z bodu A do bodu B požitek bez toho, abyste museli řezat zatáčky nebo jet o závod. Je to specifická touha, a pokud jste ji nikdy neměli, také ji nikdy nepochopíte... a buďte za to rádi.
Po zevrubném shlédnutí internetových bazarů jsem doznal, že na "pořádný" kabriolet nidky nebudu mít peníze, a tak mne napadlo oddělit funkci "cool auta" a "kabrioletu": Koupit si jenom čistě KABRIOLET, zaplatit nějakých 15-30 tisíc za "roztomilý vrak" se stahovací střechou, rok v něm odjezdit a za podobně směšnou cenu ho prodat dál. Koneckonců jsem v té době vlastnil již jedno podobně staré auto, které se jevilo být zcela bezproblémové. Takže jsem přistoupil k činům a koupil jeden z nejlevnějších kabrioletů té samé série, jako mé tehdejší vozidlo.
A spokojenost?
V zásadě ano, odmyslím-li určitou hořkou pachuť z toho, že cena téhle blištivé ojeté parády se od zakoupení vyšplhala na celý trojnásobek - tedy na cenu, za kterou vozidlo ani zdaleka dále neprodám. Spočtěte si tedy, kolik přibližně stojí sezóna provozu, případně kolik tratíte na prodeji (skutečná čísla záměrně neuvádím, ale vycházejte z onoho trojnásobku a něco si dosaďte).
Zůstane jen hořké memento, že neexistuje žádný "nejlevnější" kabriolet a že vědět tohle všechno před 2 roky, na takovou koupi bych nikdy ani nepomyslel.
Tímto jsem se vyznal a nezbývá než doufat na hezké počasí a užít si kabrioletu, dokud se na něm zase něco nepokazí.
Žádné komentáře:
Okomentovat