2011-02-26

Liščí ohon

Tak jsem si na kolo koupil ohon od Herren Fuchs - jmenovitě tlumič modelové řady 2010 Fox Float RPL. Jsem poměrně zvědavý. Z o půl řady vyššího modelu jsem zjistil, že takový liščí ohon skutečně jemně hladí krajinu a že citlivostí a linearutou chodu nelze hledat srovnatelný tlumič. Protože Cannondale Prophet je jednočep (byť ne klasický - jeho čep je uložen před šlapacím středem, tudíž při šlápnutí se dráha řetězu protahuje, což zabraňuje pohupování, ale také blokuje zadní stavbu a vytváří zpětné rázy do šlapek), funkce lock-outu mi přišla jako zajímavá možnost, která z liščího ohonu udělá tvrdou ebonitovou tyč, a kolo by se díky tomu mělo chovat na asfaltu jako rozené XC.

Ačkoli se však jedná o high-end mainstreamový výrobek, nenašel jsem žádnou odbornou recenzi. Pouze povrchní komentáře od lidí, kteří jeli v životě pouze jeden další (většinou špatný) tlumič. Že by pod svícnem byla největší tma jako vždy?

Taky dědkovatím - stálý příjem mne kazí. Jedná se totiž asi o první tlumič, který jsem si objednal přímo u dovozce. Žádný second-hand nebo výhodný šedý dovoz z Německa. I tak byl samozřejmě s pořádnou slevou, ale přesto to zamrazí. Víte, že byste se mohli chvíli pachtit a koupit ho ještě levněji - informační převaha je totiž na vaší straně. Ale vy to najednou neuděláte, protože máte dost pachtění. Nezbavíte se ale pachuti, že si kupujete pořádně drahou hračku, a že to kolo jezdilo i bez ní.

Nic to ale nemění na tom, že se pekelně těším na jaro a na kolo. V podstatě se totiž pohybuji v dost omezeném kruhu "práce - auto - práce v bytě - auto - doma -auto - práce" a vyjet do přírody na kole tomu vždycky dá tu chybějící "kytičku".

Žádné komentáře: