Jak se jezdí na kole Cannondale Prophet? Především po chvíli získáte dojem, že je "cool" i váš stín. Dál pak dojem jízdy na traktoru. Široká řídítka na krátkém tlustém představci, masivní roura vidlice na dvojité korunce a ve srovnání s předchozími koly "obrovský" 140 mm zdvih dávají úplně jiný pocit. Díky tomuto terénnímu vybavení již například vůbec není třeba objíždět díry na českých silnicích - můžete jimi se vším komfortem projíždět přímo a odpružení si s nimi poradí - jakkoli ho pro tento účel zřejmě nenavrhli.
Víc jízdních dojmů si nechám na jindy, protože jsem jel vesměs po rovině a nebo buď jako šnek proti nebo naopak jako ďábel po silném větru. Vynášet tedy soudy o akceleraci a pohupování zadní stavby, když se v onom větru pohupoval celý jezdec, by bylo krajně trapné...
Kolo se mi však povedlo pokřtít notnou dávkou prvotřídního bahna - a tak to u horáka má být. Vyfotil jsem si to a teď už ho můžu udržovat sterilně čisté až do doby absolutního rozkladu materiálu.
Potom 3 mrzutá překvapení!
Překvapení první. V osadě před Černošicemi ustoupili z nesmyslného zákazu jízdy cyklistů v místě, kde běžně smí jezdit auta a motocykly (zřejmě je možná někdo přesvědčil, že pro takový zákaz nemají oporu v zákoně a to, že jim Policie ČR vyrobila příslušnou značku, ještě neznamená, že je ta značka platná. Zákaz se změnil na jednoduchý zákaz vjezdu s poznámkou "cyklistům vjezd povolen rozumnou rychlostí" - tedy opět značení neplatné.
Překvapení druhé. Za touto osadou navazuje zcela nová asfaltová stezka. WOW. Někdo srovnal se zemí celý starý břeh řeky, kde mohutné stromy rostly možná 100 let, což je rozhodně víc, než bylo komukoli, kdo dal za krvavé (nejspíš evropské) peníze příkaz je vykácet. Podle mého by měl být nejdřív tak starý jako ty stromy a pak teprve o nich rozhodovat - zvláště kvůli takové blbosti, jako je cyklostezka, která ale už vede také po druhém břehu. Zajímalo by mne, zda peníze kromě asfaltu vystačí také na výsadbu nových stromů. Taky by mne zajímalo, jestli dotace vystačí na to, aby stezku dostavěli aspoň až do Radotína nebo jestli zůstane jen "pomníčkem" oné dotace, kterou bylo třeba vyčerpat přes spřátelenou stavební firmu.
Překvapení třetí. Na cestě přes Nasshunddorfský most zase značky zmizely. Teď už není potřeba po cestě přes velmi úzký most kolo vést. Prostě se to zřejmě "rozhodlo". Nebo je někdo zničil a už nebyly nahrazeny. Zvláštní je, že most nikdo nerozšířil ani neopravil. Jen už to prostě "není zakázané". Jen to prostě předtím "zakázané BYLO". Nějaký pomáhač a chránič vás mohl za jízdu pokutovat a chránit a nejednou už nemůže. Proč? Přitom to bylo jedno z mála míst, kde zákaz byl opravdu smysluplný.
Naproti tomu průjezd Negropolem byl velmi příjemný - vilky se oblékly do nových fasád, leckde i do nových plotů a tak byla radost na pohledět, stejně jako na novou úpravu ulice před místní stanicí vlaku PID.
Je prostě příjemné po dlouhé době vyrazit na stará známá místa - změny se na vás přímo valí. A když je k tomu ještě krásné počasí, nelze se než těšit na opravdové jaro! Jízda mi rovněž připomněla, že život je také o aktivním pohybu, nejen o práci za počítačem a mávání malířskou štětkou. A tak jen opakuji své předsevzetí, že až dokončím byt, nebudu už dělat o víkendech nic než více či méně aktivně odpočívat.
Žádné komentáře:
Okomentovat