Víte, že kdysi jezdila mezi Vídní a Bratislavou normálněrozchodná elektrická dráha? Nejednalo se tak docela o tramvaj, charakterem to byl spíše hybrid. Ve Vídni a thedejším Pressburgu končila na ulicích jako tramvaj, většinu své cesty však připomínala spíše lehkou železnici. Také soupravy (částečně elektrické motorové vozy, částečně vagóny tažené elektrickou lokomotivou) pouze nejasně určovaly povahu provozu. Trať byla provozována na dvou napětích a k mému překvapení nikdy nebyla docela zrušena. Ačkoli po válce byl provoz postupně obnoven pouze do Wolfsthal, konec tratě v centru Vídně byl snesen a využit na obnovu dalších úseků a provoz mezi Wolfsthalem a Národním divadlem v Bratislavě již nebyl obnoven.
Na začátku 90. let 20. století se v euforii vyrojily nápady na opětovné prodloužení až do Bratislavy. Nyní tyto diskuse opět nabývají na vážnosti, ovšem existují navyjasněná stanoviska - např. co se stávajícím provozem na existující trati? Jedním si můžeme být jisti. Jestliže je vyřídilka rakouských spoluobčanů alespoň trochu stejná jako ta naše, provozu se hnedtak nedočkáme. Doma bychom mohli hledat kupu příkladů (lehká železnice do Ruzyně, tramvaj do Malešic, Bohnic nebo na Radlickou). Zahájení provozu bylo však navrženo na 2012/13 - krátce zde.
Obrázek výše ukazuje torzo trati na hranicích mezi Slovenskem a Rakouskem.
Žádné komentáře:
Okomentovat