2006-09-20

Marginální problém?

Papež se omluvil muslimům za rozumný výrok, který pronesl a za kterým euroamerická civilizace nevědomky jednoznačně stojí, a ještě se musel omluvil dvakrát, protože jednou to nestačilo. A bude se asi omlouvat znovu. Ovšem... není to celé naruby převrácené? Vy snad nesouhlasíte s tím, že by nás muslimové neměli masakrovat? Nesouhlasíte s tím, že by neměli nikoho masakrovat, pokud se pro to nenajde legitimní důvod? A přesto, když si ty uražené "středověké děti v turbanech" dupnou, je ochoten i tradiční duchovní nositel západních hodnot
odvolat (cosi to o katolické církvi vypovídá).


Je to ale bohužel jenom marginální problém, o jakých se v zhýčkané západní Evropě nejvíce diskutuje, ale nikdo je neřeší. Problém, jenž představuje narůstající muslimské komunity v Evropě a jejich stále vyšší podíl na voličstvu a tedy jejich potenciálně stoupající moc nad klesajícím podílem původních obyvatel, nositelů tradičních hodnot a strážců demokracie. Vemte si ten starý známý fakt. Původních obyvatel ubývá podle prokázaného trendu "více luxusu a volného času, méně dětí". Je to logický odpovědný přístup postavený na tržním principu svobodné volby, v nějž také samospásně ústí populační globální problém. Bohužel tu ale nejsme sami. Narozdíl od starověkého Říma bychom možná byli schopni udržet "nepřítele" za branami do doby, než by zmoudřel, což by postupně logicky nastalo, pokud bychom se ale semknuli. To už ale není možné. A bylo to možné? Nepřítel (nebo spíše nepřátelský proces) je však infiltrovaný v nás a nic mu nezabrání, aby nás jednou neomezil tím, že nás stáhne na svou úroveň a omezí. To není nikterak přehnaná myšlenka, děje se to nejdříve v podobě vyšších sociálních výdajů a následně v podobě omezení deklarovaných a dodržovaných svobod (Dánsko nedávno - vímě ještě?). Je mi 23. Zbývá mi třeba 60 let. Myslíte, že se toho nedožiji? Za 60 let bohužel ano.


Řešení? Vlastně jsem se zhrozil, když moje sestra prohlásila, že to bude chtít další genocidu. Ten výrok, aniž by bylo třeba brát jej doslovně, obsahuje vše. Buďto se s nimi vypořádáme tak, jak se to ještě nedávno dělalo, a jak to fungovalo, a nebo uznáme, že to je na nás příliš barbarské, načež nás rovněž napadne: dá se s tím dělat něco jiného než psát do novin a diskutovat u piva? Co pro ochranu svých zítřejších svobod mohu udělat? Podporovat extremistickou stranu s nekonzistentním programem? Podílet se na invazi do muslimské země? Nechat se zvolit do parlamentu a nic neprosadit, protože ? Psát letáky a protestovat v Bruselu? Podporovat násilné vysídlení všech muslimů? Nemůžu dělat nic...


A ta ropa! Jsme na nich samozřejmě více ekonomicky závislí, než se říká. Oni nám prodávají svou ropu a my jim své produkty. Kdyby se západní svět nebál krize, mohl by se před nepřítelem nehrbit. Konzervace současného stavu až do úplného vyčerpání ropy sice svazuje politikům a lidem ruce, ale rázem se to změní ve chvíli, kdy k onomu vyčerpání skutečně dojde. Pokud tady ještě budou nějaké automobilky schopné vyvíjet technologie (což asi v Číně budou), velmi rychle, i když lehce bolestivě pro naše kapsy, vyměníme technologie a poměry se změní. Ježdění autem bude krátkodobě dražší, ale dlouhodobě ekologičtější. A vše naprosto tržním způsobem. O druhé závislosti se neuvažuje, ale asi by byla neméně bolestivá. Bojkot západního zboží je ve skutečnosti horší než bojkot západních hodnot. Zmírněno faktem, že bez něj dětičky v turbanech také "krátkodobě dlouho" nevydrží. Na naše výdobytky si dobrovolně časem stále více zvykají a po nějaké době bojkotování zjistí, že jim chybí. To už se nezdá tak hrozné, až na ryze neekonomický fakt, že MY, jako civilizace, už tady asi nebudeme.


Nuže znovu: Řešení? Chyba je snažit se o lidskou integraci jiné kultury, která vyznává zcela jiné, poněkud tmářské hodnoty. Něco jiného je ekonomická integrace. Ta se nevědomky děje sama, protože všichni tuší, že ji potřebují. A pokud ne, podle každé základní učebnice ekonomie šidí sami sebe. v tom je ale třeba je nechat. Západní civilizace se nechová jako hrdý jedinec. Lidsky se vměšuje tam, kam nemá, a zároveň se hrbí tam, kde by měla ukázat pevné stanovisko a schopnost zjednat pořádek za dodržení tradičních hodnot. Nechme muslimům jejich svět. Pokud chtějí naše výrobky, ať si je koupí. Pokud jim chceme jakkoli pomoci, nabídněme jim pomoc, ale nevměšujme se, pokud odmítnou. Semkněme se. Braňme se jako celek, pokud na nás zaútočí, ale neútočme, pokud řeší svoje problémy - ušetřeme tak sílu, kterou můžeme potřebovat. Nebyl by to konec konců dokonalý obraz mírových hodnot a úctyplného západního světa? A nakonec: buďme odporně konzervativní a věnujme se více selekci přistěhovalců, jinak budou naše ženy a přítelkyně brzy muset nosit šátky. Nějaké zuby ukázat musíme, i kdyby to mělo znamenat, že v tu chvíli zrovna na zemi plačícímu dítěti v turbanu nepodáme ruku.


Marginální problém? Méně, než se zdá - už jen protože existují řešení. Ale nejspíše jsem se jako správný Evropan zase jednou rozepsal a skončím s tím až u svého piva. Protože kdo všechno by tohle měl uskutečnit...?


Velmi hezky na toto téma píše pan Drápal v MF DNES z 20.9. - je vysloveně třeba být xenofobní k některým národům, dělat multikulturalismus jen pro některé národy a jinak postavit vysokou zeď a nechat muslimy za ní, ať vychladnou, i přestože jsou někteří, kteří nás zničit nechtějí. Rozlišit je totiž neumíme. Rovněž pan B. Kuras 16.9. v tom samém denníku má pravdu, když píše, že Schengen by se měl praktikovat vůbec a nebo tak, aby rozpálené mohamedy udržel "venku".

Žádné komentáře: