Docela chápu smysl GDPR. Je to proto, aby velké firmy nenakládaly s našimi daty jak utržené že řetězu. Každý chce sbírat data, každý říká, že to je ropa nové doby, ale jen málokdo je umí vytěžit - neumí to ve prospěch sebe ani klienta. A tak se s daty třeba kupčí.
No a je fajn, že se do toho EU snaží vnést pořádek.
Jen to není dobře uchopené po stránce PR. Podobně jako cookies v prohlížeči.
Jediné, co z toho vidí běžný občan nebo malá firma, je totiž buzerace. Nutnost číst zbytečné maily od malých e-shopů, které data sbírají jen kvůli doplnění adresy. GDPR, jakkoli byl zájem šlechetný, se tak mění v symbol zbytečnosti a nabubřelosti EU.
A řešení? Nevidím ho. Třeba měřit dvojím metrem a nastavit to dle obratu. Zastavit se a dát k tomu vysvětlení. A nebo to vůbec nedělat.
Žádné komentáře:
Okomentovat