2007-09-18

SC Pendolino

Tak jsem si říkal, že na své cestě do Vídně využiji hypersupermegalaser produkt Českých drah Pendolino. Reklamní kampaň v plném proudu, 4 hodiny a 2 minuty, žádný přestup, rozdíl v ceně oproti Student Agency snesitelný a hlavně možnost vzít si bajka, alespoň za předpokladu, že neuvidí, jak vypadal v neděli, když jsem přijel domů.

Jenže studená sprcha, přátelé. Na billboardech, stránkách ČD a v časopisech avizovaná cena 597,- je pouze fraška. Avšak popořadě. Nejdřív jsem hledal způsob, jak jízdenku koupit za 597,- na opěvovaném e-shopu ČD. Ten ne a ne najít stanici Wien/Vídeň/Wien Südbahnhof. Napsal jsem tedy na info, zda lístek opravdu stojí jen 597,- a proč si nemohu koupit ŽÁDNÝ lístek (proč Radostín Everplace funguje, ale Wien ne - i vzhledem k důležitosti obou lokalit). Odpověď NEpřišla obratem, ale až asi po 15 hodinách. Stálo v ní to, co by mělo být na samotných stránkách: za 597,- ano, "když je dostanete" (doslova) ALE pouze v mezinárodní pokladně.

Na druhý den jsem si tedy on-line našel mezinárodní pokladny a zamířil do té, jíž mám po cestě - Masarykovo nádraží. Zavřená, omlouváme se, jděte na Hlavní nádraží. Tam byl ne moc slušně ustrojený mladík, který se až do poslední chvíle tvářil, že 597,- ale když jsem se po delším rozhovoru přímo zeptal na cenu (teď tady chci to číslo, pane), řekl 1197,- a že ty za 597,- už jsou dávno vyprodané. Ptal jsem se, jestli by to řešil jiný spoj a on, že jsou všechny vyprodané a že 1197,- Poslat ho do prdele, na to jsem neměl sílu. To u Českých drah nikdy nemám, vždycky je to větší šok, než bych čekal.

Sdružení na ochranu spotřebitele? Stejně bychom pokutu Českým drahám uhradili zase jen MY ze svých daní - je to přece příspěvková organizace a ta hospodaří s nulovým ziskem/ztrátou (nadsázka). Lidi, mám si trhat vlasy nebo jinak zešílet? Kolo si tedy zatím vzít nemůžu, ale příjmená zpráva. Jízdenka Student Agency stojí méně, než je avozováno na stránkách (slevu ISIC jsem započetl)....

Pro ilustraci připojuji screenshot ze stránek. Jsou krytí, bastardi, na reklamách je cena "od 597,-", a cenová tabulka na screenshotu je pod omezenou nabídkou, ALE na stránkách není JINÁ cena ani logický způsob, jak ji vypočíst, takže na stížnost by to bylo. Jenže jak již bylo řečeno - co bychom z toho měli, kromě časově náročných tahanic - ČD by svoje peníze zase dostaly....

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Zrovna čtu váš příspěvek na SOS a musím říct, že jste se asi zbláznil.

Ladislav řekl(a)...

Ono to možná přijde roztomilé, ale JAK jinak jsem se měl cenu dozvědět, než ztratit svůj čas běháním po pokladnách? A můj čas není levný. Navíc onen screenshot je jediné místo, kde je nějaká cena výslovně uvedena a žádné "od" nebo poznámka pod čarou tam nestojí.
A vás opravdu ani torchu nehněvá, že ze svých daní musíte živit molocha, jakým jsou České dráhy?