2008-05-31

Šum gum

Venkov v Sázavě zní jinak než venkov v Radotíně. Sázavský dům na nábřeží sice stojí na hlavním průtahu. V Radotíně zdaleka nejezdí tolik aut, nicméně je slyšet neustále hluk z údolí, nepřetržitý šum gum. V Sázavě alespoň o víkendech, pokud nic nejede, panuje neuvěřitelné ticho.


Minulý rok touhle dobou jsem již měl hotové zápočty a těšil se na léto a na Vídeň, který ve mne vyvolávala vzrušující mrazení. Je tak krásně a já letos sedím na zadku a připravuji se na zkoušky. Mrzuté. Ale asi jsem šťastný.


Jsem docela kliďas, ale po dědově smrti se nemůžu zbavit jisté "nervozity" v sázavském domě. Dnes jsem s dědou mluvil ve snu. Umřel náhle, v perfektní dušení i tělesné kondici, takže se téměř zdá, jako by jen odjel na týden pryč. Tolik se toho v poslední době mění, měl jsem mu najednou tolik co říct, generační gap mezi námi se měl už brzy zmenšit. Dříve jsem nemíval moc co sdělit, ačkoli vždycky tolik stál právě o to cokoli slyšet. Seděl zase ve svém křesle a pozorně poslouchal. Marně jsem se snažil přijít na to, jak mu to "vše nové" ukázat a pořád se mi zdálo, že existuje nějaká překážka. Když jsem se probudil, uvědomil jsem si, že existuje docela sakra ZÁSADNÍ překážka. Poučení: otázka "Co mi brání?" nabývá zcela jiného významu. Co mi brání odkládat věci, pokusit se udělat cokoli, co chci? Uvědomuji si, že jediné, co často limituje, je vlastní lenost a zaslepenost.

Žádné komentáře: