2019-07-19

Bondovka nebo Bondka?

James Bond předá v příštím dílu titul 007 černé agentce. Může to být předehra, že v přespříštím dílu už žádný James Bond nebude. A to by mi vadilo.

Nevadí mi černoši. Nevadí mi agentky. Nevadí mi ani, že Bond přijde o titul. Tituly ztrácejí váhu.

Pokud v dalším díle bude černá agentka 007 po boku Bonda nebo proti němu, může to být jen variace na chlastajícího depresivního Bonda ze Skyfallu. Může to rozehrát dobrý děj a já se těším, že rozehraje. Skyfall byl parádní Bondovka.

Pokud ale v přespříštím dílu zmizí šovinistický bílý Bond zcela, zmizím i já jako divák. Nedívám se na Avengers nebo Rychle a zběsile 3 a nebudu se dívat ani na tento další běžný americký kasovní trhák. Protože Bond, který není bílý a šovinista, není ten žánr, na který jsem od malička zvyklý.

Nejsem šovinista a nejsem rasista. Ale od Jamese Bonda očekávám určitý druh zábavy. Má prvky, které se poklesle opakují, a právě proto ho mám rád.

James Bond, agent 007, je jako pizza. Můžete do určité míry měnit ingredience, ale v základu vždycky víte, co od ní čekat. Když ale vezmete z pizzy těsto a nahradíte ho quinoou nebo těstem na quiche, už to není pizza. Je to quiche s přísadami na pizzu. Je to zdravá věc z quinoi, ale není to pizza. Říkejte tomu klidně dál pizza, ale já už to jako pizzu nekoupím. Pizzu mám rád, protože není zdravá a je vždycky stejná. A jestli se mi po letech prežrala? Ne. Není třeba ji měnit. Stačí ji dělat pořád znovu dobře.

Takže čekám, jak to dopadne a zatím nepanikařím. Ale obavy mám...

Žádné komentáře: