2023-02-14

Takový středně velký žlutý pes

Tak a jsme další banánová republika, kde vládne generál. Dělám si legraci - říkejme raději prezident Petr Pavel. A i když nebyl mojí první volbou, udělalo mi to takovou střízlivou radost - konečně máme důstojného kladeče věnců tak, jak si to porevoluční ústava vysnila. Se všemi pro a proti. Konečně mohu po deseti letech zase ostýchavě říct "můj prezident". A to jsem mohl naposledy někdy v půlce druhého Klausova období.

Takže spokojen jsem mírně. Co jsem ale silně, je překvapen. I když čísla hovořila ve prospěch Pavla, přišlo mi nevyhnutelné, že tenhle národ si musí zvolit Babiše. Nakonec to dokazuje chování jeho odpůrců (včetně mne) - my v kavárně s našimi srdíčky jsme naivní a tedy zralí na Babiše nebo na "léčbu Babišem". Ale nestalo se.

Jaký bude skutečně Petr Pavel, se ukáže. Natahá si v dobré víře na Hrad lidi, kteří se ukáží jako svoloč? Nebo se na něj najde nějaké větší kompro, než bylo teď ve volbách? Všechno je možné. Držme mu tedy palce. Je v zájmu nás všech, aby to přestál. Vlastně stačí, když nás nebude posouvat tam ani zpátky.

Žádné komentáře: