2024-06-28

Zen(eko)vé ticho

Vzpomínáte? Pár let zpátky vás bez tečky kamarádi, známí a stát chtěli téměř veřejně lynčovat. 

Teď skončila vakcína proti Covidu Astra Zeneca (zde), protože to bylo docela svinstvo a podivný komerční propadák, a je docela ticho po pěšině. Protože se jednalo o společensky konsensuální lynč, společnost mlčí. Spletli jsme se. Hups. A komu takovými informacemi vlastně prospějete?

Tak nejprve: Nezlobím se na "společnost". Nikdo jsme nemohli vědět, co bude. Byli jsme bezradní a v hysterii. 

Tak jako jsme ze začátku nevěděli, že dezinfekce na COVID moc nepomáhá, a tak jsme ji všude instalovali, nemohli jsme vědět, kolik vedlejších účinků bude mít vakcína dlouhodobě. Prostě jsme dělali, co jsme mohli, přeplněné nemocnice budiž nešťastným hnacím motorem.

Na druhou stranu bych čekal aspoň nějakou debatu, aby největší křiklouni ve jménu lynče měli možnost trochu se zamyslet sami nad sebou.

Pokud bych měl ještě říct něco k sobě a COVIDismu... jsem takový obyčejný civilista. Nemám odvahu vystoupit na jednu stranu a nést prapor do vřavy. Jsem očkovaný, ale "punkově" jen dvakrát. A díky tomu jsem si vysloužil odpor obou stran. "Musíš přece být na nějaké straně!" Nejsem.

Takže nefandím těm, kteří nazývali COVID "rýmičkou", to jsou blbci. Ale stejní blbci byli zastánci lynče. A já jsem taky blbec, protože mám kus z obou stran. Ale rýmičkoblbce už jsme proprali, teď mi chybí zpětný lynč té lynčující strany Mirků Dušínů. Rád bych si s chutí kopl zpátky.

Stejně tak bych byl rád, pokud by EU odkryla trochu víc ze smluv s farmaceutickými firmami. Náznaky říkají, že to bylo hodně "něco za něco", a že za rychlý vývoj a dodání se platilo tvrdými podmínkami. Nikdo ale žádný konečný účet pro informaci lidu nesložil. Nepotřebujeme detaily, ty jsou chráněné obchodním tajemstvím. Ale úplné ticho? To taky není správně, no ne?

Žádné komentáře: