2006-10-06

Captcha na Hájkovi a Boušové

Musím se o tom alespoň "upčouknout". Po celovečerním pokusu s několika hotovými řešeními se mi podařil implementovat antispam Captcha velmi dřevním způsobem. Pro neznalé dodám, že Captcha jsou prohlížečem náhodně generované obrázky, které by neměly být čitelné pro spamové mašiny, ale pouze pro lidské oko. Vidět je můžete především tam, kde se veřejně a bez omezení vkládají komentáře a příspěvky. Návštěvní kniha Hájek a Boušová spamem doslova trpěla a už jsem myslel, že budu muset svoje snahy s php zastavit.


U webu HB mám vůbec problém s kompletními php řešeními. Vlastní updatery stránek a knihu návštěv jsem vytvořil vlastně jenom proto, že mi nefungoval Wordpress. Nyní přichází nové vynucené řešení. Tentokrát vychází z jednoduchého logovacího formuláře.


Finální verze Návštěvní knihy umí sama vložit datum, chránit před spamem a po zalogování může admin jednotlivé příspěvky mazat červenými tlačítky, které se objeví, nebo může využít rozšířené rozhraní, kde lze jednotlivé položky rovněž editovat.

Žádné komentáře: