Ačkoli dneska nebyl čas na výlet, vyzkoušel jsem svůj nový Manitou tlumič alespoň před domem na ulici. Přestože nejde natlakovat SPV komora, tlumič je obdivuhodně pevný a zcela necitlivý vůči tahům řetězu od šlapání, což se o původním X-Fusion tlumiči říct nedalo. Až bude SPV provozuschopná, měla by umožnit, aby tlumič pracoval i lehce podhuštěný a reagoval tak pružně pouze na skutečné podněty od terénu, nikoli na šlapání. To je u jednočepové zadní konstrukce jinak téměř nedocílitelné.
Update: Po sezoně ježdění si tlumič získal veškeré sympatie. V plném silovém tahu řetězu nedovolí zadní stavbě ani pohyb, naopak při volném sjezdu s nastavením na rychlejší odskok stavba krásně pracuje (i když o něco méně ochotně než na tlumiči bez SPV). Pouze při rychlém šlapání, kdy je tah řetězu minimální (tedy téměř zbytečném otáčení nohama), se celá stavba dá do pohybu. Rovněž brdské cesty s kořeny se dají projet v sedle, pokud se SPV komora méně nahustí a odskok se nastaví na nejrychlejší. Celkově je kolo tvrdší než na klasickém tlumiči "Otevřeno/Lock-out", ale nedochází ke ztrátě síly, kterou by klasický jednočep jinak působil. Pouze ovládání by mohlo být jednodušší (páčkové vypínání SPV) - to ale řeší nový Swinger X3 s přednastavenými stupni odporu.
Žádné komentáře:
Okomentovat