2012-08-23

Šetří kvůli DPH?

Dneska mne překvapil novinový titulek, že Češi kvůli DPH šetří a že přestávají utrácet už i bezdětní. Tak tedy, Češi v mezinárodním sorvnání šetřili vždycky, jen ve srovnání se západní Evropou nemají tak dlouho kapitalismus a tolik "kapitálu". Za druhé, šetření má možná důvod v tom, že tu byla takzvaná krize, televize nám pořád rve do hlavy, že zadlužení je špatné, a v neposlední řadě, že se stane něco hrozného s Řeckem a možná i Španělskem, a pak bude ještě hůř - je dobré dělat si rezervu.

Já osobně jsem si DPH ani nevšiml. Ceny rostou a rostly. Pořád. Všude. Nikdy nejsou dnes takové, jaké byly před 2 roky. Když už neroste DPH, roste cena benzínu, elektřiny nebo ještě všeho dohromady nebo je extrémní inflace - pro mne, jakožto plátce konečené ceny se touto permanentní změnou nic nemění. Na mne ale mají vliv média - ekonomové vytváří dokonalou atmosféru strachu, že všechno je špatně, že jsme málo ekonomičtí, negramotní apod. A to je sakra motiv, když to říkají už i v televizi!

Žádné komentáře: