2013-01-22

Jak jsem se nechal přemluvit vzít si úvěr

Šel jsem do autobazaru a vybral jsem si auto, na které jsem měl "v kapse" hotovost. Protože se jednalo o starší turbodieselový vůz, kde občas (ale velmi zřídka) dochází k určitým vadám na turbu apod., dostal jsem možnost si nechat poměrně levně všechny vady (v rámci pojišťovnou daného seznamu) na motoru pojistit na poměrně sexy dobu. Rovněž jsem dostal možnost mít toto pojištění zdarma, pokud si auto koupím na alespoň nejmenší možný úvěr (+navýšení na financování úvěrem) - že prý business autobazarů už není o marži na autě, ale o podílu na marži z financování aut... Zatím stále dobré - to mi přišlo fér.

Problém ale bylo už vyřizování úvěru: Trvalo nikoli 20 minut jako v reklamě, ale v řádu hodin (moje už tak oblíbená Česká Spořitelna) - a to jsem u jiných bank brán jako bonitní klient.

Dále pak bylo nutné vzdát se velkého technického průkazu - deponovat ho u Spořitelny jako kolaterál. To by bylo ok, pokud by se to nemuselo udělat do měsíce od koupě vozu. Při mém cestování to není zrovna lehké. Nuže, po měsíci už mi hrozili pokutou 5000,- (byť jsem poslal řadně splátku) a musel jsem se plazit. Lidské jednání, vyřešeno.

Pak jsem zjistil, že úředníci udělali chybu ve VINu v malém techničáku. Takže musím papírovat a ze Spořky získat velký techničák. Opraveno. Techničák vrátit.

Následně mi auto naboural při parkování jiný řidič. Aby se vše mohlo uhradit z jeho pojistky, musí na to dát Spořitelna svůj prst (takzvaně devinkulovat). Ona to ale nechce udělat ve prospšch smluvního servisu. Takže to musíte řešit složitěji...

Bottom line: Nebuďte hloupí jako já, když už ty peníze máte a nenechte se k úvěru přemluvit. Může to být finančně zajímavé, ale pokud si ceníte svého času, vydělejte poctivě prachy, a pak si kupte auto, na které máte. Úvěry znamenají jen zbytečné pírování a úředničinu.

Žádné komentáře: