2013-03-02

Volně dýchat

Stříkl jsem si do plic chemii od alergoložky a zjistil jsem, že mám plíce dvakrát tak velké, než jsem si už nějakou dobu myslel. Najednou je tam prostor. Hrudník je volnej, prázdnej, lehkej. Natahuje a vypouští vzduch jak kompresor monstrózního bagru. Jakoby na něm předtím leželo závaží a najednou nic. Jako když vyjedu pořádnou terénní rychtu na bajku ve třicetistupňovém vedru. Za asi 30 minut to je ale zase zpět v normálu, hrudník je malý a skromný.

To je ale MOC špatné zjištění. Myslel jsem, že "normálně" alergii nemám - že jsem občas dýchavičný, pokud je na blízku alergen. Nenapadlo mne ale, že jsem "zacpaný" vlastně pořád, že běžně dýchám třeba jen na 85%. Vím, že od roku stráveného v Moskvě mám permanentně zacpaný nos, ale plíce jsem nečekal. Je čas s tím něco dělat - návštěva alergologie byl první dobrý krok - vřele doporučuji, pokud ji odkládáte.

Žádné komentáře: