Nechápu ten humbuk kolem VW a nesouhlasím s ním. Když u jiného výrobce aut zjistí hromadnou závadu brzd, která může ohrozit život, padne rozumná pokuta, závada se napraví, oběti odškodní a jde se dál.
Zato když Volkswagen zkresluje emise svých turbodieselů, je najednou oheň na střeše. Hrozí o mnoho větší pokuty a možná až bankrot značky. Proč zrovna kolem toho taková hysterie? Všichni přece z praxe víme, že hodnoty spotřeby a emisí, které výrobci uvádějí jsou akademické. A z reálu víme, že diesely kouří a hlučí více než benzínové motory, tudíž nemohou být tak čisté, jak se uvádí. Certifikovali jsme je veřejně, všichni to víme, a proto s tímhle uměle nafouknutým humbukem nesouhlasím. Dost možná bych si myslel, že je za ním nějaká konspirace značek, kterým VW leží v žaludku.
Na druhou stranu, abych nemusel vyslovit jednoznačný názor, to docela chápu: Závada na brzdách není úmyslná, zato podvádění při měření emisí rozhodně úmyslné je. No a VW svým na papíře neporazitelným turbodieselem nespravedlivě dlouho porážel jiné giganty motoristického průmyslu. Dozajista tak docela změnil mapu motoristického průmyslu, leckomu nespravedlivě způsobil trable, a je jenom spravedlivé, že velké pokuty tu mapu zase pěkně změní v jeho neprospěch.
No a říkám si, kdy dojde na můj diesel z jiného koncernu. Mám sice lapač pevných částic, ale když na to dupnu, nechávám auta v zrcátku v oblacích kouře. A to je auto málo jeté, servisované a v dobrém stavu. Nevěřím, že mé auto je tak ekologické, jak se uvádí v oficiálních dokumentech...
Žádné komentáře:
Okomentovat