2005-10-18

Endless devices again

Nejmenovaný čtenář mého blogu se zeptal, kde lze nechat opravit Creative Nomad Jukebox. Pokud vím, Creative má jakési takési zastoupení v Bratislavě na Slovensku. Po osobní domluvě je teoreticky možné tam poškozený přístroj nějak oficiálně odeslat. Prakticky jsem to nezkoušel a třeba to teď již funguje úplně jinak.


Tak jako tak mne Creativní přehrávače zlobí. Například Zen Micro nebo novější Zen Sleek bych si koupil hned - cena je velmi dobrá, velikost i vzhled "k sežrání", nicméně podpora nových formátů už dnes dost pokulhává. Apple se sice také nehodlá přetrhnout, ale portfolio, které nabízí alespoň není zastaralé (což se o wavu, mp3 a wma u Creative nedá říct).


Pokud si nechci koupit iRiver, který rozhodně nikdy není k sežrání, ani Apple, který je zbytečně drahý, neexistuje cesta...


Kauza copy protect. Protože mi rukama proteče mnoho a mnoho audio cd, nutně jsem musel narazit rovněž na copy-protect. Ten poslední slibuje, že dokonce vůbec nepůjde přehrát na počítači. A ejhle! Vložím nové Deep Purple do mechaniky a Windows Media player 10 mi ihned nabídne "zkonvertovat do mp3". Je to ale svět - sám vrchní ochránce digitálních práv! Na obalu to musí zloděje nahrávek přímo bodnout do srdce: "Umělci umřou hlady, bude-li se ilegálně kopírovat cd". Mám cd bohužel naopak legálně, a proto je mi velmi líto, že umělci vyhazují peníze za takto nefunkční ochranu proti přehrávání na PC. Možná pak skutečně umřou hlady.

Žádné komentáře: