2006-06-03

Test našich sil a kol Specialized

Tak to vypadá, že ODS už nikdy lepšího výsledku nedosáhne. Mrzí mne to za náš národ. Když dá i po všech těch aférách přednost slibům, které se stejně z valné většiny nesplnily, je to asi hloupý národ. Má holt, co chce.


Tím vším jsem se ale nezatěžoval. Testoval jsem totiž výtečná kola Epic Comp, Stumpjumper FSR a Gary Fisher Paragon 29" (s 29" palcovými koly - standard je přitom 26"), čímž jsem si udělal z nálad spojené nádoby a nějak tak je tedy vyrovnal.


První uvedené je hodně tvrdý závodní XC model, jehož relativně novátorské zadní odpružení je milé, ale skutečně jej pocítíte jen, když najíždíte třeba na kořen, jinak neposlouží. Instalovaná vidlice Fox nic moc a když připočtete váhu, může se hodit akorát tak na "moje ježdění". Zato Stumpjumper se vyvedl. Velice přesné terénní kolo s předním zdvihem 130mm a zadním 120mm si přímo říkalo o krátký představec, vlaštovky a pořádný "sešup". Stavba i vidlice nádherně polykaly bahno, velké kameny i kořeny, při perfektní ovladatelnosti. Tady už si stroj svou nadbytečnou váhu spolehlivě odpracoval. Navíc klasicky koncipovaný tlumič Fox Triad se dá na rovině skutečně skoro napevno uzamknout a šlapete potom téměř jak na hard-tailu. Celkový dojem je především: vyrovnanost, ovladatelnost, vysoká průchodnost.


Na skutečném hard-tailu Paragon jsem se akorát vysekal, když mi ve sjezdu vyskočilo zadní kolo. Jinak ale 29" kola jako veliké rotory vytváří setrvačnost v pohybu a nádherně zvládají menší nerovnosti bez klasického škubání. Možná akorát na úkor ovladatelnosti třeba v zatáčkách, která by byla u Genesis rámu asi jinak výborná. Celkově mi ale model moc nesednul - to je ta zmlsanost celopéry. Nezbývá mi teď než jít čistit bahno z výbavičky. Všude ho je hojně...

Žádné komentáře: